Tuesday, February 8, 2011

Pak Cik Bimbang Lebih Sebulan Remaja Tidak Pulang

Isnin,7 Februari 2011,
Saya telah memilih artikel ini kerana ia telah menarik perhatian saya semasa saya sedang membacanya.Artikel ini tentang seorang remaja yang bernama Muhammad Shazly yang telah melarikan diri dari rumah.Kejadian ini telah berlaku bukan hanya sekali tetapi sudah lebih dari tiga kali.Bapanya ke Sabah dan telah berkahwin dengan orang di sana.Bapanya juga sudah lama tidak mencari anak-anaknya lagi.Ibunya juaga tidak mahu mengaja Shazly kerana suda berkahwin semula dan mempunyai masalah keluarganya sendiri.Pada pendapat saya,dia patut membuat perbuataan seperti itu kerana ibubapanya tidak memelukan dia lagi setelah berkahwin lagi dan mempunyai masalah tersendiri.Pada pendapat saya,perbuataannya akan juga memalukan bangsa Melayu di Singapura.Saya harap ibubapanya sedar akan perbuatan mereka itu.

No comments:

Post a Comment